31 mars 2009

Äntligen Öland..

Äntligen ska jag åka till mitt älskade Öland det ska bli så underbart att få komma ner och tanka hjärtat lite som jag brukar säga...Jag och kompisen Rigmor packar bilen med grejer hundarna och vin och så åker vi på måndag nästavecka och kommer hem efter påsk, så underbart ska det bli....Nu måste hösten bort och våren o sommaren ska få komma in i huset lite nya gardiner och lite omstyling i huset kommer det att bli .Kameran tar jag med så det kommer lite bilder från Moster Nannys Hus som det kallas för i byn därav kommer namnet på min blogg På Nannys Trapp där jag älskar att sitta och och bara njuta av ölandsluften..Här är lite bilder på hemmet vi ses o hörs A-M..
Vardagsrummet
Hallen Skåpet i vardagsrummet
Skänken i hallen
Målad golvlampa med ny fin tyllskärm som Katarina sytt på jobbet .
Tyllkjolen som Tess har sytt.
Sovrumsfönstret
Text på köksoffan o Junior

9 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Men vad härligt ..det gör du rätt i och sticka ner och tanka hjärtat och fixa till lite i hust..
inte helt fel..Tänk vad kul om vi kunde åka dit vi i tjejligan och bara dricka vin och skratta och vara sakletare på dagen..oj oj ..
vilken resa och vad kul vi skulle ha..Vilket underbart fint hem du har ..kuloch få se det live ..kanske tjejträff hos dig senare...
Ha nu en skön vecka och nu får vi njuta utav solen som ska komma på torsdag.. Hade gott vännen!
Kramar Maria

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fint du har det hemma hos dig!
ha en bra ledighet, man måste ladda batterierna ibland
Kram Anna

lottens vita och gröna sa...

oh så härligt, ha underbara dagar där på öland!

vilka bilder, ljuvliga lampor!

varmkram lotten

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt det låter!!

Önskar er en riktigt mysig påskhelg! Kramar!

Majas mammelucker sa...

Hej gumman !
hoppas du haft en skön och mysig påsk helg och hunnit njutit i massor och fått massor av ny energi..hade gott vännen!
Vi hör snart! Kramar Maria

Tina sa...

Så härligt det låter att sitta på trappen...Fina bilder du visar! Jag ska försöka hinna in något och hälsa på er vänner, men tiden räcker bara inte till just nu...:-( Vi samåker den 3:e maj va? Då hinner vi tjata lite till i bilen upp...:-) Kram Tina

Birgitta sa...

Hej
Vad härligt det låter att åka till Öland och fira påsk. Hoppas den blev så skön som ni hoppades.
Jag är här för första gången men kommer åter.
Ha det så gott
Kram Birgitta

Majas mammelucker sa...

Hej Gumman !
Ville bara titta in och säga att jag saknar dig ..nu får vi lov att träffas snart..vore mysigt att träffas alla och bara ta en fika..
Kram på dig.
Maria

Thesèse sa...

Hej du vännen! ser att du äntligen fått skärmen till lampan. Jag borde skämmas som aldrig fick tiden att räcka till.. jag är lite sugen på att få se bilder på ditt sommarhem.. öland har jag aldrig varit på..MEN den där loppisen verkar ju helt underbar!!! åh varför finns det inga såna häromkring... Nu ska jag kika lite på tv. Känns som jag inte gjort nå annat än att sy, sy o sy de sista 2 v.. Men jag måste nog sy lite till innan den 3e maj. åh så har man ju en deklaration att ta hand om. Tiden räcker inte till!! Kram Tess